Friday, December 10, 2010

diriku hanya setahun jagung


p/s: 
ni bukan nk cter pasal tanaman jgung atau paper yg berkaitan ngn jagung tp ni entry pasal luahan hati seorang kwn baik kepada sahabat yg paling rapat....
tp 2 hnya dulu,sejak dia mula mengenali erti C.I.N.T.A kami dah xrapat seperti dulu n mcm dh xkenal dah......
amat2 sedih kenapa persahabatan ida jd cm niiii


terus terang ida katakan.
ida sokong kalau korang nk nikah pom wlpom usia masih lg muda..
ye r,tok elakkan maksiat kan...
bgus gak 2...
sekurangnya korang leh sambung bercinta lepasa kwin lak....
mst lg bahagia...
tp
aper suami awk nk bg awk mkn nnti bila dah kawin?
dh r dia masih belajar lagi...
ok fine...
awk kate kluarga suami awk org kaya,boleh tanggung mkn minum awk berdua
tp
selama mana keluarga suami awk 2 nk tanggung semua tu
smpai ade anak 8 ,9 orang ker?
awk...
awk kn anak sulung,xkije ag,mner awk nk cekau duit tok wt 
mjlis kwin,
hantaran,
sewa kemah,
mekap,
brg2 tok memasak bt tetamu
kad jemputan
sewa tok imam
baju pengantin 
juru gambar

dah r 
awk 2 anak sulung dr 6 beradik...
pe adik2 awk pikir nnti,semua masih bersekolh n perlukan duit.

awak,
memang r dlm usia kita 21 @ 22 thun...memang rasa nk kwin,nk kwin sgt2..xkish r pe akan jd,pe org kata..
asalkan dapat kwin...
2 r nafsu,nafsu semata2...
tp kena r kawal....

ida ade terbaca satu artikel yang berkaitan umur manusia ini
dulu mse kecik2 
(alam persekolah), nk sgt kapel..suka sgt tgk kpel len bahgia,nk rasa kapel
bila dh meningkat dewasa
(umo dlm 21-23 thn), memg rasa miang,gatl nk berlaki n berbini ...maap kata agak kasar
pas 2
(umo 24-****), mse 2 dh matang,dh boleh bpikir btl n serius utk masa hadapan



pas 2,td...mse bw terjumpa satu ayat bes lak...mcm sesuai tok tjuk entry ni

kita muda lg,jgn nk fkir nk kwin jer..try cuba pkir kita nk bg mkn ape kt anak dara org 2 bila kita nikah dye....jgn nk kata kluarga kita kaya,leh sara anak dara org 2.tp selama mana org nk tggung mkn minum pkai kita...lebih2 ag bila dh ade anak nnti...lain la kalau dh kije..xkish r kje aper..asalkan boleh berdikari sndri tanpa mengharapkan bantuan ibu ayah kamu lg........ bukan senang masuk alam perkahwinan ini...n bukan senang nk jaga hngn suami isteri supya ianyer berkekalan hingga ke akhir hayat.....



nie ida da satu doa...






semoga kalian berkekalan hingga ke akhir nyawa korang
kali itu yg korang leh fkir yg terbaik....
ida akan sokong korang 

SAYANG KORANG!!



semoga berkekalan tow..
n
selamat menempuh alam rumah tangga




opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

2 comments:

P A U L I N E said...

dah banyak da org sekeliling sya kahwin muda.. lebih muda dari usia kwn baik km pun ada.. hurmm.. kita hanya dapat b'doa agar pertalian mereka kekal hingga ke akhir hayat..

iDa said...

YAP...btl 2....semoga semua psangn d dunia ini kekal bhagia d smping org tsyg mereka......