Monday, December 27, 2010

sangat2 menyayat hati..

tq cik google



kisah pasal sangat2 menyayat hati tu bermula bila mlm td ida ikut kak la pergi mghantar anak2 nyer ke kelas agama di Bandar Machang, setelah kami tiba d tempat paking kereta...tanpa dduga sebuah kereta proton saga yg warna putih telah melanggar seekor kucing putih....

kesian sgt2, kami semua tgk kjadian tu sma2 bgaima kucing itu menggelepar kesakitan dan darah terpercik keluar dr tubuh nyer.....sgt2 menyayat hati.....tergamak manusia itu melanggar kucing yg xberdosa itu....

kemungkinana pemandu kereta saga tersebut tidak menyedari kehadiran kucing putih tsebut kerana ingin bgegas bergerak dr tempat tersebut....


tq cik google


amat2 menyayat hati dan terasa sedih sebab kami semua lihat bgaimana kucing itu mati dan meronta2 kesakitan sehingga ianyer tidak lagi bergerak....

sgt2 menyayat hati apabila kucing putih tersebut meronta2 kesakitan dan dtg seekor kucing kelabu menghampirinya dan mencium2 kucing putih tersebut...mgkin kwn kpd kucing putih tu kot

kak la meminta ida mengalihkan bangkai kucing ke tepi jln supaya ia tidak lagi dlanggar mna2 kereta...
ramai yg perasan akan keadaan kucing tersebut dan cuba menghalang mana2 kereta yg cuba menghampiri  bangkai kucing tersebut dan pada mulanya ida agak takut dan segan utk mengangkat bangkai kucing itu sbb rmai org pd msa tu.....ida masih lg terasa panas pd badan bgkai kucing tersebut semasa mengalihkannya ke tepi jln....
sedih sgt22.....cantik sgt kucing tu...bulu dia putih dan sgt lembut...bersih sjer....ekornyer yg lebat....
ia mcm kucing peliharaan ....bukan kucing jalanan



tq cik google


mst sedih tuan kucing tu kn?.......
mst dia cari2 kucing putih dia kn?...
apa reaksi tuan kucin tu nnti???........

opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

6 comments:

emieysandra said...

takziah..hik3

cemomoi said...

dlu pnah gak tengok orang terlenyek kucing, menggelepar nak mati sudahnya satu masa tu sendiri pulak terlanggo kucing... tak prasan la pulak tapi dua tiga hari jugak dok teringat

NajwaNadia^.^ said...

pnah jgak nmpk scene mcm ni.sedeyh kot..anyway..cikida memg baek hati

iDa said...

emieysandra:uhuhuhu....mkch mira syg...

iDa said...

cemomoi :hhuhuhu..sedih sgt22

iDa said...

NajwaNadia^.^:dh tggjwab kita sbg manusia yg ptt wt g2......cian dye...klu xwt g2...xder sper dh nk tolong angkat bgkai kucing tuuu