Saturday, April 30, 2011

faceBlog.....

kalau facebook orang akan cakap muka buku kn?
tapi kalau faceblog,orang akan cakap muka blog ker?


cmner muka blog tu?
segi tiga ker...segi empat ker?
pelik tol.....
ida tow pasal ni mse BW td r.....
heehheheeh...
mekcih sbb sudi kongsi info niii ngn ida....
sayang korang semua....



tp,dengan adenyer FACEBLOG ni,lagi meriah blog kita......
meletup uuuuuuu....
bBbooooo000mmmmmm,kebabooooooooo.....
hhahahaaahhahhaha


senang jek nk isi dia....lgpom comel sgt2......
pilih jek yg mner 1 pujaan hati anda....









jom join sme2..ida dh join dh....
syarat2 dia pom mudh jer....


*rasa2 ida pilih warna per?*

opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

kembalikan.....

kenapa kalau kita sedih,selera makan kita akan hilang yer?
br ida perasan akan benda gni....
kenapa?

ia ada bersangkut paut ker ngn jiwa dan emosi dalam diri kita?
huhuhuhuhuh......

ada pepatah mengatakan
"usah dipedulikan kata-kata orang, biasalah mulut manusia"

huhuhuhu.....
hati maner tak pedih biler org sibok dok mengata kita
hata maner yang tak sedih biler org perli keadaan fizikal kita
hati maner tak kecewa bila org dsayangi tidak mempedulikan kita....
hati maner yang tak sedih biler kena marah tanpa sebab.....


huhuhuhuhuhuhu
hati oh hati.....
kenapa sensitif sangat niii...
dsebabkan sensitif gni laaaaa,,selera makan hilang....
maner nk gemok gni,kalau asyik tak lalu jek.....

KEMBALIKAN SELERA SAYA!!!!!!



*patot r kuyus kering cik ida ni*

opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

Thursday, April 28, 2011

so yammiiii

BleR tengaH sem Cenggini,hanya dia yang setia padaku....
tolong daku time2 susah....
time2 daku lapar...
tolong kenyangkan peyot ini.....


terimas banyak2 sayang
kerana tolong daku time sesak2 gni...tolong kenyangkan peyot toek niiiii.....


camner pom, ia tetap sedap dimakan....n ianya sangat pOpuLar dkalangan student2 cam ida niiiii
ye r....time sesak jek mkn nya....
time banyak pulus....
xheran dah,siap xpandang agk.......
uhuhuhuhuhu

cam lupa diri lakkkkk.....hahahahahaha(Gelak Besar tuuu)

saya suka makan meggi kari......sedap kn?
ehheheeeh...
kenyang jugak laaaa.....
elauan oh elaun....
nper r jadik gni.....

bnyk org citer mkn megi xbgus....ade yang kata boleh sebabkan rambut gugur,boleh sakit kepala,sakit pinggang,gatal2 kat badan......huhuhuhuhuh..mcm2 ida dengar....ida pom cm 2 gak....tp sbb pulus siket...sekali sekala mkn megi gak......

tak selalu gak r...bimbang .....ye r,kn makanan segera...xbgus tok kesihatan kita...




*kEsimpulannya,berjimat cermat laaa,jgn boros sgt*




opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

Wednesday, April 27, 2011

selamat pagi sayang!!!




assalamualaikum.....selamat pag semua....
ok!












TARIK nafas  (tahan lame siket2)










HEMBus dengan perlahan lahan.....


tarik dan hembus dengan perlahan2......










selamat pagi semua.....jom kita mulakan pagi yang nyaman ini dengan satu senyuman yang sangat manis sekali.....
kan senyum itu satu sedekah?


jom kita sedekah banyak2 pagi ni.....tp kalau org yg kita senyum xbalas senyuman kita,2 dwg punyer pasal laaaaa.....
lanatak dowang laaa nk balas senyuman atau x....yang penting kita hepi and enjoy dlm hidop ini.....


YEAAHHHH!!!!


I LOVE MYSELF
I LOVE MYmama
I LOVE MY abah
I LOVE MY abang2 n kakak2
I LOVE MY kawan2.....




I LOVE MY blogger.....










*ok,kena siap2 g clz lak niiiii....jgn lupa senyum tow....ceriakan hidup anda dgn 1 senyuman *






opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

Tuesday, April 26, 2011

panas sekaaali.

aduh,satu per satu ujian yg ida hadapi sem ni.....bnyk sgt2,smpai kalu ikutkan hati mcm nak sakit jiwa rasa...
mcm2 kerenah ida kenal....satu demi satu....tp yang paling ida xsangka adalah seseorang yang ida xsangka sgt2 akan buat ida mcm ni....


sedih memang sedih...ye r...
ida yang bodoh...
ida yang lurus bendul sangat...
ida yang terlalu baik sangat...
terlalu bagi muka kt orang....


sampaikan org pijak2, ida xsedar lak...
betul kata ma "Jangan Terlalu Baik Sangat dan Jangan Terlalu Jahat Sangat"
uhuhuhuhuh......






dan yg terakhir, jgn pentingkan diri sangat sebab ia akan membawa padah kpd diri kita sendiri




opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

fobia cinta


Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta


Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima


fobia cinta.....
mak aiiiiii,ancem giler mamat tu......
cumil lak video lagu dia.....
xsangka laaaa....para pelakon dlm video tu pom cun2 n hancem2....
ehehehehehheheh(dh miang dh)
kalau korang perasan,heroin dlm video tu mcm pnh nmpak r...dgr kate dia pom seorang blogger gak....
SAPE YER???


saper2 yg lom tgk agik video ni....CEPAT2 tgk.....siyes!!
video


*ade ker mamat hancem kt luar saner tu yang fobia cinta mcm Nashrin ni?



opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

Monday, April 25, 2011

Tension,jom try benda ni!!



setiap org msti ada masalah tersendiri kn?
mustahil org tu xder masalah...
mustahil gak org tu senang seumur hidup dia
setiap masalah yg menimpa kita tu bagaikan mematangkan kita dalam membuat keputusan, dlm memilih rakan dan segalan-galanya dalam hidup kita...
alangkah baiknyer dapat hilangkan masalah itu seketika...


alangkah baiknyer kalau kita dapat atasi masalah itu dengan secepat mungkin.....
huhuhuhuh.....
kalau ida tension atau serabut sgt...
ida buat 2 bend tu....


benda tu kalau try best sgt2.....
kadang2 ketagih nk lagik lak.....
bnda ni xmahal sgt pom,leh dpt kt mner2 sjer laaaa korang...


pertama ida bukak lagu kuat2,lantak r nk nyanyi ker haper ker, tp kena tgk keadaan r...
xkn nk melalak time roomate kita ngah study....huhuhuhuhu
2 mcm nk kena jek.....hhahahahahaha


bnda kedua yg paling ida suka buat, men game....
kan game ni leh lalaikan kita seketika....mcm ilang masalah yg kita pikirkan
mcm2 dh game ida men.....
-zuma
-bubble
-toilet
-race car


mcm2 g laaa,lupa r.......adoiii....tp seronok sgt men game niii....ingt nk men jap jer.....tp leh ngadap sampai berejam-rejam lakk....seronok sgt.....
tapi bler ingt blik kt masalah tu,adoiiiii.....sedih pilu,geram,sakit hati...semua ada......




"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari bingung dan sedih. Aku berlindung kepada Engkau dari lemah dan malas. Aku berlindung kepada Engkau dari pengecut dan kikir. Dan aku berlindung kepada Engkau dari lilitan hutang dan kesewenang-wenangan manusia."








*'hello cik kak,kalu tension tu pegik la ambik wuduk,sembahyang ....tenang siket hati gundah gelana tu..'.....*






opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

Sunday, April 24, 2011

MO NAK BAGI HADIAH. HANYA BUAT ENTRY "AKU INGIN BERUBAH"








(atas tu syarat2 tok sertai contest ini...best tow.....mcm luahan hati lak...mekacih kt cikgu aima sebb anjurkan contest niiiii)





"AKU INGIN BERUBAH"

dulu ida suka lengah2 kn kije yg dapat...sllu cakap..ala rilex laaaa,ciket jek kije ni..xbnyk pom kena siapkan...org lain pom mst tak siap gak.....pas 2, ida tnya laaa kt sorang hamba Allah ni....."awk dh siap ke kijer matematik yang cikgu Tipah bg?"...dia pom dengan tenang menjawab,"sy xsiap lagi laaa,awk xsiap lagi ke?"
lpas dgr yang dia pom xsiap...so same2 laaa xsiap sbb dia partner ngn ida dulu....masa pom berlalu dgn pntas,hggalah keesokkan hari nk hntarnyer...malam tu ida kebetulan lalu kt bilik dia n masuk bilik dia....astarfirullah...dia dh siap...cukup lengkap,cukup padat....
agak terkejut dan agak sedih jugak laaaa,sebab apa ida sedih?
pertama sikap ida yg terlalu berlagak pandai, pandang rendah pd kerja yang cikgu bg...
kedua sikap ida yg terlalu lurus bendul krn percayakan 'KAWAN BAIK' yg kata dia xsiap lg....

sejak dr peristiwa tu, ida berhati2 ngn kawan2 ida, mne2 kijer cikgu bg lepas tu ida cepat2 siap krn ida tahu sangat perit menyiapkan kerja disaat akhir sehingga xtido malam...benda tu bnyk memberikan pengajaran pd ida....iaitu jgn melengahkan kerja dan jgn terlalu baik pd org sgt smpai org pijak kepala kita dan jangan terlalu jahat pd org lain......uhuhuhuhuhuh


*sangat2 sedih bler ingt kembali saat tu,kawan baik lakk tu,,,xper...ida akan berubah untuk yg lebih baik...penghijrahan katakan......*







opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow