Sunday, April 24, 2011

MO NAK BAGI HADIAH. HANYA BUAT ENTRY "AKU INGIN BERUBAH"








(atas tu syarat2 tok sertai contest ini...best tow.....mcm luahan hati lak...mekacih kt cikgu aima sebb anjurkan contest niiiii)





"AKU INGIN BERUBAH"

dulu ida suka lengah2 kn kije yg dapat...sllu cakap..ala rilex laaaa,ciket jek kije ni..xbnyk pom kena siapkan...org lain pom mst tak siap gak.....pas 2, ida tnya laaa kt sorang hamba Allah ni....."awk dh siap ke kijer matematik yang cikgu Tipah bg?"...dia pom dengan tenang menjawab,"sy xsiap lagi laaa,awk xsiap lagi ke?"
lpas dgr yang dia pom xsiap...so same2 laaa xsiap sbb dia partner ngn ida dulu....masa pom berlalu dgn pntas,hggalah keesokkan hari nk hntarnyer...malam tu ida kebetulan lalu kt bilik dia n masuk bilik dia....astarfirullah...dia dh siap...cukup lengkap,cukup padat....
agak terkejut dan agak sedih jugak laaaa,sebab apa ida sedih?
pertama sikap ida yg terlalu berlagak pandai, pandang rendah pd kerja yang cikgu bg...
kedua sikap ida yg terlalu lurus bendul krn percayakan 'KAWAN BAIK' yg kata dia xsiap lg....

sejak dr peristiwa tu, ida berhati2 ngn kawan2 ida, mne2 kijer cikgu bg lepas tu ida cepat2 siap krn ida tahu sangat perit menyiapkan kerja disaat akhir sehingga xtido malam...benda tu bnyk memberikan pengajaran pd ida....iaitu jgn melengahkan kerja dan jgn terlalu baik pd org sgt smpai org pijak kepala kita dan jangan terlalu jahat pd org lain......uhuhuhuhuhuh


*sangat2 sedih bler ingt kembali saat tu,kawan baik lakk tu,,,xper...ida akan berubah untuk yg lebih baik...penghijrahan katakan......*







opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

3 comments:

iDa said...

nme dlm cter tu kena ubah.....tkt timbul tak puas hati sesetgh pihak...huhuhuhuh

Muslimah Optimis said...

hehehe..cikgu ida.. mungkin masa cikgu ida tanya tu memang dia belum siap bukan langsung dia tak buat.. dan sehari seblum dihantar dia dah siapkan..wallahualam..

terima kasih join ya.. sebarang update terkini akan dimaklumkan di Laman MO..tq

fRaMe+LenSeS said...

alhamdulillah.. bagus la tu.. syukur, all the best tau. :)

n pasal kawan tu mungkin masa ida tanya dia lum wat kot? sok tu dia da ciap.. jgn marah dia, tapi jadikan tu satu kekuatan nak berubah. ajak la dia wat kerja sama2.. kan bgs tu, mana tak paham leh tanya. .:)