Wednesday, July 20, 2011

budi bahasa budaya kita kn?




orang melayu kaya dengan budi bahasa kn? tapi sayang zaman sekarang dah lupus dah budi bahasa tu....mana perginya budi bahasa kita dulu yang menjadikan bangsa kita disanjung dan dikenali ramai.....


tak kira r orang tu taraf pendidikan tinggi ker, sederhana ker, rendah ker....tapi kena r ade budi bahasa..
kalau dah tahu buat salah..cepat2 la mintak maaf...jangan main blahhhh jer.....buat lagik sakit hati ade laaaa....


bayangkan lah kalau ade orang langgar kereta korang tu dari depan tapi kereta kita tuu tak der laaa teruk sangat kena...orang tuu leh turun tengok jer pas tuu blahhh....korang bengang tak?dah laa xcakap mintak maaf pom,pandang muka kita pom tak.....


pentingkan diri sendiri tol..nak kata orang tu tak belajar tinggi..tp dah kije sedap dah...ade pangkat lak tuuu...adoii laaa,apa nak jadik ngn dunia sekarang ni...bukan kena bayar pom cakap "SAYA MINTAK MAAF, SAYA TAK PERASAN KERETA AWK TADI".....

Tapi tolong r pikir dan letakkan diri awk tuu kat tempat saya...
kalau semua tu terjadi macam tuu kat awk...
Mcm maner?

'HELLO,tak kena bayar pom cakap perkataan MAAF tuuuu'

*mood masih tak puas hati gara2 orang yang pentingkan diri sendiri...nk jer marah org tuuu..tp tahan jer sebab 1 tempat kerja...senior lakkk....sabar jer...




opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

2 comments:

kyo_9 said...

huhu..
tu yang segan bila nk ajak member luar negara datang melawat negara sendiri.. kalo sesama kita pon x reti nk berbudi, lagikan ngan orang asing..

iDa said...

huhuh..tol 2 Kyo_9.....
zaman sekarang...semua dh ilang budi bahasa.....sedih sgt2....huhuh