Wednesday, November 30, 2011

segarnyer rasa

Saper sini tak suka makan sayur?
buah buahan ker?


angkat telinga pliz !!!


korang2,rugi tow tak suka makn sayur dan buah-buahan....bukan apa,dulu ida pom tarak suka jugak sama sayur dan buah....sejak tengok cerita,iklan kesihatan dan baca kepentingan yang akan kita dapat jika banyakkan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran...


sejak dari itu, ida berubah....ye r bak kata pepatah ida "saper tak sayangkan kulit sendiri oiit"...hihihihihi
byk manfaat ida nak dapat dari pemakanan saur dan buah-buahan...
nak kulit cantik mcm org korea tuu, nak gigi putih dan sihat, dan rambut lembut, cantik dan sihat,tak nak ada jerawat, taknak ade jeragat,xnak ada panau, dan kulit putih dan macam2 lagi laaaa...


saper tak suka cantik kan?so kalu nak cantik, bukan setakat azam jer,kena ada udaha dan semangat yang kuat...
YAP!! betol tu, sempena kita semua melangkah ke tahun baru dalam kalendar Islam...ni azam ida..
menjaga kecantikkan kulit disamping menjada tahap kesihatan diri dengan memakan makanan yang sihat dan seimbang.. disamping ida dapat mencegah dari mengubati..


ye r, ida perasan gak...umur dah meningkat...jeragat pm nk timbul siket2 kat muka ni..so,kena jaga betol2 kulit muka dan yang penting jaga kesihatan badan jugak...


malam tadi, ida ada buat mask / topeng muka dari bahan semualajadi...
iaitu hampas lobak merah/ carrot...


sebelum 2, ida niat memang nak buat jus carrot...tapi alang2 tgk hampas dia kena buag g2 jer...
bek ida buat mask dan tepek2 kat muka...jimat kos ida nk beli topeng muka...ihhihihhii

hirisan timun n carrot!!


ida sajer je letak hirisan timun untuk hilangkan bengkak bawah mata/lingkaran hitam bawah mata....
best rasa dia,sejukk jer....
dan penting takder bahan kimia yang digunakan dan ia 100%  bahan semualajadi..
jom kita cuba tips ni!!











p/s: Tekak pom rasa sejuk jer selepas menikmati jus carrot....nyum!! ilang rasa dahaga....




opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

1 comment:

cikgu ainura said...

wah.. carrot susu ke.. sedapnyer.. ngidam la plak nie.. wah, mask.. ye x ye ekk. jimat pon jimat,.. nk try la nnt.. :)