Saturday, December 17, 2011

Mek n Awe jangok

Jangok?
pe 2 "Jangok"?
2 dialek kelantan yang bermaksud "Lawa"
hihihihhihihi


bagi korang yang penah dengar dan biasa dengar perkataan tu mesti korang paham kan?
well,bagus laaaa...sebab apa?
sebab dapat belajar lagi salah satu perkataan dalam dialek kelantan.....


bertambah ilmu korang dan tak rugi kan kalau kita berkongsi ilmu dengan orang lain...
ida tahu, tak ramai orang yang faham dialek kelantan melainkan orang kelantan tuu sendiri...
IDA SAYANG KELATAN!!!


kenapa ida perkenalkan perkataan "Jangok" malam ni?
bukan apa,petang tadi melihat telatah anak-anak sedara bukan main seronok menatah tangan dan berkumpul satu tempat...

agak pelik jugak kenapa dwg cm 2?
bila skodeng punyer skodeng....
perhhhhhh, lawa nyer tangan-tangan anak dara niiii.....
merah nya U oLssss....
merahnya sebab apa? pakai inai laaaa.....


hahahah,hari tu tangan Ucu dia yang pakai inai
sekarang tangan anak-anak sedara lak.....
amboi2 korang,mentang2 laa cuti sekolah...
meragam abishhh yer...
siap berinai2 lagi.....

yang tak boleh bllaahhh,dak laki pom join gak...
adoiiiii..
dah berulang kali larang jangan pakai inai....
nanti jadi pondan.....
tapi Tetap jugak nak pakai.....


dan inilah hasilnya.....



tangan berinai










cumil x?
tapi comot ciket...ihihihih













kami budaq Jangok





























nmpk x inai kt jari kami?













gembira dapat pakai inai tow....












p/s: KAMI BUDOQ JANGOK...
kau ada?

opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

4 comments:

emieysandra said...

ucu ida pun jangoksssssssss! hee :D

Syf serabai. said...

haha, esaimen saya kena kaji dialek kelantan. dan itu sangat menarik :D

iDa said...

emieysandra:ihihiihhihih......

iDa said...

Syf serabai:yeker?asemen pasal dialek kelantan..bgus r..hiihihiihi..nnti dpt bljr bahasa kelantan...