Thursday, December 01, 2011

pengalaman hari ini....

Bak kata pepatah, "Banyak orang banyak ragamnya"...
setengah orang suka bila kita buat baik dengan dia, setengah orang lak tak suka, dan setengah orang pula suka kita ramah mesra dengannya, tapi setengah orang tak suka...so, tak semua orang sama...

walaupom orang melayu kita ni rambut jer sama itam, tapi sikap yang berbeza...lainlah kalu ade yg kaler2 rmbut tu.....


bukan apa, bila kita berada dalam satu situasi yang baru dan janggal bagi kita, mesti kita akan rasa kekok dan segan..lebih2 lagi bila kita merasakan seperti dia memerhatikan kita...

jadi, untuk hilangkan rasa macam tu..cuba untuk beramah mesra,tapi beramah mesra kat sini bukan buat benda2 tak senonoh tow...
 juz cuba borak...mane tow ada topik yang menarik boleh dijadikan topik perbualan antara kita dan dia supaya dapat hilangkan rasa janggal dan segan itu...


 mood:Sedey



banyak yang ida belajar hari ni tow,iaitu tak semua orang sama  sikapnyer...
tapi sikap tu pulak kita tak dapat baca dari wajahnya..tapi riak muka dan bahasa badan yang dilontarkan..huuhhuhuhu....

selain tu jugak, dimana jangan pernah ada perasaan mengkhianati seseorang yang kamu tidak kenali,sebaliknya...hulurkan tangan dan bantulah dia...kita sama2 belajar dalam dunia yang fana ini...



p/s: 
Salah ker kalu kita bantu dan tolong seseorang yang dalam kesusahan dan sukar ker untuk hulurkan pertolongan dengan ikhlas??






opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

6 comments:

Aida Azryn said...

manusia ni banyak ragam.. nak cari yang bebetol ikhlas memang payah. T-T

cikgu ainura said...

tak salah dik nak tlong org.. mybe orang tu agak sombog, utk terima huluran bantuan..

emieysandra said...

jangan sedih-sedih..cmtu la manusia =)

iDa said...

Aida Azryn:betol tu yunk..susah nk cari yg betol2 ikhlas...takper,ujian kehidupan.....
:)

iDa said...

cikgu ainura:terima kasih akak,sayang akak!!

iDa said...

emieysandra:terima kasih mira,sayang mira jugak!!