Tuesday, December 27, 2011

solat tiang agama











solat?
seingat ida dulu,masa kecik2....
ida mula belajar solat masa umur 7 tahun, masa tu datjah 1....tahu cara solat sebab ustazah bawak pegik  belajar kt surau sekolah...
cara ambik air sembahyang, cara pakai kain sembahyang,cara solat,niat solat dan surah2 yang perlu dibaca semasa solat


masih segar lagi dalam ingatan cara menunaikan solat,walaupom masa tu solat pom dalam keadaan kelam kabut,niat tak betul,main-main...ala,budak-budak katakan...tak tahu apa pom...


sekarang ni dah dewasa dan boleh berfikir dengan baik dan alhamdulillah tak penah tinggal solat lagi kecuali datang bulan(utk pompuan shj tow)...


kenapa ida leh citer pasal solat ni,bukan apa sebab tadi terlihat anak sedara ida iaitu Danish dan Darwish yang nak menunaikan solat zohor....Darwish berumur 6 tahun dan Danish 7 tahun...walaupom dwg 2 masih kecik,tp kena jugak berlatih solat supaya mudah menunaikannya bila tiba masanya nanti kelak....



budak-budak biasalah, main-main ketika solat...senyum2,gelak2,usik2 tapi semua tu ok jer...bia dwg belajar solat dgn sendiri...









































p/s:
ucu,nk solat apa ni?niat dia??
ihhihihiihihiii




opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

2 comments:

Mizz nYi said...

dulu masa sy kecik selalu buat2 solat depan mak, padahal xsolat pun..haha...biler pikir balik ape ke ruginye duk buat benda tue..dalam masa duk tipu tue, kalau solat betol kan dapat gak pahala...

Anyway, hai cik ida...lama ta jenguk sini..

http://streetneon.blogspot.com/2012/01/good-by-heart.html

iDa said...

Mizz nYi:hihiihhi,2 dulu2..ida pom wt cm 2 gak.ihihhihihih